Tuesday 6 October 2015

Terlalu penat

Assalamualaikum :)


Korang penah tak rasa serba tak kena dengan diri korang sampaikan buat sesuatu tu tak boleh fokus? Mesti penah kan. Dan itu lah yang ayu alami lately ni. Serba tak kena. Dari segala sudut. Perasaan tu tak payah cakap lah, segala bentuk perasaan tu ada. Kejap okey, kejap moody, kejap sedih, kejap nak nangis! Kebiasaannya perasaan sukar kita gambarkan, tapi terlahir dari tingkah laku kita sendiri.

Minggu lepas, masa nak tunggu lift nak balik rumah, seperti kebiasaannya masuk lift ayu akan tekan 13th floor button. Dalam lift masa tu ada 3 orang termasuk ayu. Lagi dua orang tu masing-masing turun 6th dan 10th floor. Bila dan sampai 10th floor, orang tu pun keluar dan kebetulan ada dua orang yang masuk lift nak turun ke bawah. Okey, tak apa lah kan. Dekat situ dan jadi kebiasaan bila nak turun atau naik, mesti dorang tekan kedua-dua button turun dan naik. Bila lift terbuka, dorang masuk je, janji dapat masuk lift. Sikap.

Ayu pun tunggu la lift naik sampai 13th floor. Tak lama tu, bunyi "ting" menandakan dah sampai 13th floor. Ayu pun keluar lift dan kebetulan ada yang dari 13th floor masuk lift nak turun bawah. Ayu pun jalan menuju ke rumah. Bila lalu satu rumah ni, tetiba terfikir " eh, mak cik ni nak pindah rumah ke? penuh barang-barang depan rumah?"

Apelah, malas nak sibuk hal orang, ayu jalan terus nak ke rumah. Then lagi sekali bila lalu depan rumah orang, tertiba ternampak kerusi tersusun depan rumah. Ayu fikir kot dorang ada nak buat majlis ke ape kan. Takpe la kan. Tapi bila nak sampai dekat depan pintu, punya lah ayu terkejut pintu rumah dah terbuka! Dan malunya, ayu sebenarnya salah floor, ayu sebenarnya masih di floor 12!!

Ya Allah, punya malu sebab orang dalam rumah yang kononnya rumah ayu tu duk pandang2 ayu. Ayu terus pusing dan terus berjalan tak toleh belakang. Hahaaaa. Maluuuuuu. Ayu naik tangga ke tingkat 13 dan jalan laju-laju ke rumah.

Patut lah tadi rasa pelik kenapa banyak sangat barang-barang depan rumah untie tu, sedangkan sebelum ni tak macam tu pun! Adoiiii. Itu lah dia kisah 'terlalu penat' ayu yang agak memalukan. Ayu tak fokus dan tak tengok dulu lift tu berhenti di mana.

Saja nak sharing di sini, sebab meluahkan lebih baik dari dipendam makan diri. Kan? Okeylah, semoga lebih bersemangat dan cergas lagi cerdas di masa akan datang.

Till then, ayu.






No comments:

Post a Comment