Wednesday 15 May 2013

Ayu di tempat baru


Assalamualaikum :)


Hari ini genap 2 minggu ayu bekerja di tempat baru.  Alhamdulillah, semua nya baik-baik dekat sini.  Dan perpindahan ayu ke UTM KL adalah dalam wish list ayu sendiri. Alhamdulillah, termakbul :) Bila hasrat nak pindah dari JB ke KL di panjangkan kepada Boss (boss lama), dia lah orang pertama yang tak bagi dan banyak la alasan yang boss bagi.. tapi ayu lagiiiiii la banyak sebab dan alasan kenapa nak tukar ke KL...


Bos beri ucapan





bila diminta memberi ucapan terakhir, ucapan tak lagi tapi ayu menangis terus!!  

Lama-kelamaan boss terpaksa akur..sampai bila nak "tahan" ayu kan.. 2 Mei ayu lapor diri kat tempat baru :) bidang kerja dulu dan sekarang is totally different! dan 100% different! banyak ayu kena belajar kt tempat baru.. walaupun kerja Setiausaha ni bukanlah terlalu berbeza dengan sesetengah tempat lain (maksudnya kalau kena pindah tu, kita masih lagi boleh buat kerja yang sama dengan tempat lama), tapi... ermmm..susah lah nak explain.... apa yang ayu boleh cakap, ayu tak buat kerja-kerja dulu.. dan apa yang ayu perlu buat sekarang ni, ayu perlu banyak belajar, belajar dan belajar..



cenderahati dari CGCC UTM


majlis perpisahan, ada la makan-makan sikit

sepanjang 2 minggu dekat sini, tak banyak yang ayu dah belajar.. kesian kan? (walaupun sebenarnya ayu perlu banyak sangat belajar) kerja pun tak banyak lagi setakat ni (may be sebab banyak benda ayu tak tahu buat lagi).. dan jadi tak best nya bila ada suara-suara sumbang " woow! best nye jadi PA. .relax tak ada kerja! " yaa..may be awak bergurau, tapi ayu amek serious benda tu..bagi la kepercayaan pada ayu untuk buat sesuatu kerja walaupun ayu baru kat sini.. so tak la nampak relax macam mana yang awak cakap tu kan!  sobsob!! 


Boss lama..rindu pulak dengan die nih


yana, kawan baru :) walaupun sempat bekerja bersama-sama hanya kurang 2 bulan, tapi Alhamdulillah, dia sangat baik, mudah belajar :)

thanks yana! tak tahu nk cakap ape dah..sob sob!!

Actually, ayu sebenarnya rinduuu sangat suasana kerja tempat lama.. walaupun kat sana staf 13 orang je, tapi kt sana happening.  depan mata ada tv, boleh curi-curi tengok haha..dengan tenaga pengajar yang sempoiii.. dengan class kokurikulum catering buat dalam office boleh makan-makan setiap hari rabu.. boleh pergi menembak.. boleh pergi tengok aktiviti students.. boleh outing every weeks dan macam-macam lagi lah..

walaupun ayu tak akan rasa dah semua tu dekat tempat baru..ayu percaya dan yakin, ayu boleh adapt dengan suasana dan persekitaran tempat baru.. yup! its take time..may be lepas ni ayu susah jumpa student kat tempat baru (sebab office baru tak uruskan students), tapi kat tempat baru ayu boleh jumpa kontraktor-kontraktor kaya kan? lol!! 

Doakan semoga ayu akan berjaya dekat sini.. staf sini ramai, ada 120 something tak silap.. dan ramai lagi yang ayu tak kenal.. apapun kenangan 3tahun 1bulan 7 hari dekat UTM JB ayu tak akan lupa sampai bila-bila..


Love, Ayu..







2 comments:

  1. wahh kerja dekat utmkl.. kalau terserempak tegor2 la ye :D

    ReplyDelete
  2. awk belajar di utmkl eh? students ramai..klau jumpe tgur la sis hehe :)

    ReplyDelete