Monday 14 July 2014

Iftar, Ramadhan1435H


Assalamuaalaikum :)


untuk ambil feel..tepek muka sendiri dulu :p

Dah lama tak menconteng blog sendiri kan? Selagi tak bersawang selagi tu akan dibiarkan ia sebegitu. Ceh.  Hari ini tetiba pulak rajin nak menaip-naip. Tambahan, Ayu dan selamat pindah rumah, kemas rumah, dengan hadiah-hadiah kawin yang baru ambil di rumah emak dan baru nak digunakan. Huhu dan yang paling heaven sekali Ayu dah seminggu lebih habis Exam. Alhamdulillah, lega sangat-sangat. Free sekejap.


Tapi sekarang ni ayu bukan nak cerita semua tu. Ada perkara lain yang Ayu nak kongsikan. Kisahnya, malam tadi Ayu dan kawan-kawan iftar bersama-sama. Lokasi dekat Bora Ombak, Ampang.  For this time, Ayu volunteered to be the organizer which is responsible for organizing the event, select a location, set the date, collect the money and any other related services required. Fuhh! *sambil lap peluh kat dahi Macam event besar je kan? Wakakaka.



Setiap tahun, salah seorang dari kami akan volunteer untuk organize this event, dan kini tiba lah giliran Ayu untuk menyumbangkan bakti dan tenaga yang tak seberapa nih :) Actually, iftar ni adalah yang ketiga kalinya, dan sudah menjadi kewajipan untuk kami berkumpul beramai-ramai every year in The Holy of Ramadhan. 

Nak dapat harga baucher dekat Bora Ombak? boleh contact Bora Ombak :)

Pada asalnya semua bagi respon yang baik untuk join. Semua okey dengan tarikh dan tempat yang dicadangkan. Yang dah berkahwin pun akan bawa pasangan masing-masing. Cuma ada 2 orang dari awal tak dapat join. Tapi last minutes sorang-sorang tarik diri. Sorang-sorang tak dapat join. Sedih kot! Ayu tak pandai organize ke? *waaaaa!! jerit sekuat hati!


Ayu kalau boleh nak sangat semua join. Siap minta yang tak dapat join bagi tarikh yang dorang available. Siap private whatsapp tanya kenapa tak boleh join. Sekali setahun je kot nak kumpul ramai-ramai. Tapi itulah, kita kena ingat, sehebat mana perancangan kita, Rancangan Dia lagi hebat.  Okey, redha redha redha. Akhirnya kami berlima sahaja yang dapat datang. Tambah lagi dua orang Hero Malaya. Okey la kan, dari tak ada? :)






 Makanan kat situ banyak, pada Ayu Okeyy laa masakan dia.





Terima kasih untuk Hero dua orang ni, terutama Husband Ayu yang banyak tolong ambil gambar hehe :)



Belakang tu ada live band :)



Alhamdulillah, semua sudah selesai. Maaf ye kalau ada yang terkurang dari organizer yang 'bertauliah' ini. Next year on Ramadhan jumpa lagi ye? dengar cerita yang buat konsep yang "lain" sikit. haha Nasib la sapa yang organize kan. Okey la, sekian dulu dari Ayu.  Esok Nuzul Quran kan? Selamat bercuti semuaaaaaa.

Love, Ayu. 

No comments:

Post a Comment